گلایه های پوریاپورسرخ
Best Actor
Best Actor Sam Derakhshani
درباره وبلاگ


sam and assal
آخرین مطالب
نويسندگان

 

 

 

گلایه‌های بازیگر “ماتادور” از سریال

این گفتگو را تا پایان ادامه دهید چرا که خیلی از شماها از ما خواسته بودید که گفتگوی جدیدی با او داشته باشیم.

لطفا پست زیر را هم بخوانید

کلیک کنید

 ادعای کارگردان ماتادور

 

 

گلایه‌های بازیگر

پوریا پورسرخ اگرچه با بازی در سریال «وفا» یک شبه ره صد ساله را طی کرد و خیلی زود به شهرت و البته محبوبیت زیادی دست پیدا کرد، اما در ادامه انتخاب های نسبتاً خوبی داشت و توانست جایگاه خود را در سینما و تلویزیون به اثبات برساند. کارنامه کاری او اگرچه در برخی مقاطع با نوسان روبرو بوده، اما به قول خودش هنوز اشتباهاتش آنقدر زیاد نشده که باعث شود مردم او را نبخشند. پوریا که چند وقت پیش با سریال «ماتادور» مهمان خانه های ما بود در گفتگو می گوید از سریال ماتادور دل خوشی ندارد و دروغ های زیادی سر این کار به او گفته شده است. او همچنین از عدم پرداخت به موقع دستمزدش از سوی برخی از تهیه کننده های تلویزیون ناراحت است. این گفتگو را تا پایان ادامه دهید چرا که خیلی از شماها از ما خواسته بودید که گفتگوی جدیدی با او داشته باشیم.

پوریاپورسرخ= نقشی که سام بازی می کرد، با پیشنهاد سام شهید شد و از کار حذف شد. من شنیدم یکی از عوامل مصاحبه کرده و گفته از ابتدا قرار بوده نقش سام این قدر زود شهید شود در حالی که این موضوع واقعیت ندارد و سام به دلیل مشکلاتی که وجود داشت تصمیم گرفت کار را ادامه ندهد. واقعیت این است که ما در این کار خیلی دروغ شنیدیم. سامی عین واقعیت را می گوید. متاسفانه سر این کار قول های دروغی به ما داده شد که سام درخشانی عزیز از یک جایی به بعد شرایط را تحمل نکرد و تصمیم گرفت از پروژه خداحافظی کند. این شرایط برای همه ما وجود داشت اما به هر حال بعضی از شرایط اجازه نمی داد، همه ما کار را رها کنیم چرا که باید کار را به انتها می رساندیم.

پوریاپورسرخ=در روزهایی که عنصر صداقت به عنوان حلقه گمشده تعاملات سینمایی است، فکر می کنم سام درخشانی یکی از صادق ترین بازیگران سینماست و پسر فوق العاده خوبی است

لطفا این گفتگو جالب را در ادامه مطلب بخوانید

با تشکر از رزا وطن پور

و وبلاگhttp://www.pooria-poorsorkh.blogfa.com

خانواده سبز/ شماره ۳۸۳ و ۳۸۴/ مصطفی امامی/ صفحه

منیع:فانیگما

 

 

طی یکی ـ دو سال گذشته حضور پررنگی در تلویزیون داشتی اما الان دوباره به نوعی تعادل رسیده ای…

راستش در این یکی ـ دو سالی که می گویی هم من پرکار نبودم اما گاهی زمان پخش سریال ها با هم تداخل پیدا می کند و این حس به وجود می آید که فلان بازیگر پرکار است. مثلاً من در ذهنم این بود که در آن بازه زمانی که تو می گویی فقط در یک سریال بازی کنم اما به خاطر مشکلاتی که وجود داشت «دختران حوا» در همان سالی پخش شد که «مسیر انحرافی» روی آنتن رفته بود. یا مثلاً «ماتادور» تولید یک سال و نیم پیش است که قرار بود سال گذشته پخش شود اما در نهایت امسال از شبکه اول سیما پخش شد. بعد از «ماتادور» هم دیگر فرصتی دست نداد که در سریال جدید تلویزیونی حضور داشته باشم.

«ماتادور» مجموعه ای بود که نظرات مثبت و منفی زیادی را در پی داشت. به عنوان بازیگر این سریال از کلیت کار راضی بودی؟

من معتقدم نباید این کار را به صورت صفر یا ۱۰۰ مطلق ببینیم. «ماتادور» هم مثل همه کارهای نمایشی نقاط مثبت و منفی زیادی داشت. در هر صورت این مجموعه تلویزیونی نسبت به آثار مشابهی که در گذشته ساخته شده، کار تازه تری بود که البته این موضوع الزاماً دلیلی بر خوب بودن کار نیست. اما به عقیده من ماتادور از نظر تکنیکی، نمره قبولی می گیرد. متاسفانه سر این کار در مورد مسائل مختلف دروغ های متعددی شنیدم و با مشکلات مختلفی مواجه شدم اما ترجیح می دهم به احترام کسانی که برای این سریال زحمت کشیدند، صحبتی نکنم اما واقعاً دل خوشی از ماتادور ندارم.

سام درخشانی هم از شرایط کار ناراضی بود و با پیشنهاد خودش خیلی زود از قصه حذف شد و کار را ترک کرد. تو چرا کار را تا آخر ادامه دادی؟

بله، نقشی که سام بازی می کرد، با پیشنهاد سام شهید شد و از کار حذف شد. من شنیدم یکی از عوامل مصاحبه کرده و گفته از ابتدا قرار بوده نقش سام این قدر زود شهید شود در حالی که این موضوع واقعیت ندارد و سام به دلیل مشکلاتی که وجود داشت تصمیم گرفت کار را ادامه ندهد. واقعیت این است که ما در این کار خیلی دروغ شنیدیم. سامی عین واقعیت را می گوید. متاسفانه سر این کار قول های دروغی به ما داده شد که سام درخشانی عزیز از یک جایی به بعد شرایط را تحمل نکرد و تصمیم گرفت از پروژه خداحافظی کند. این شرایط برای همه ما وجود داشت اما به هر حال بعضی از شرایط اجازه نمی داد، همه ما کار را رها کنیم چرا که باید کار را به انتها می رساندیم.

منظورت از این که می گویی دروغ زیاد شنیده ایم، یعنی قصه ای که خواندید با چیزی که ساخته شد تفاوت داشت؟

دقیقاً همین طور است. این موضوع را برای اولین بار است که مطرح می کنم. شرایط کار آنقدر غیر حرفه ای بود که من هم از دوستان درخواست کردم تا جایی که امکان دارد من را از فینال قصه حذف کنند و تن به فینال مد نظر آقایان ندادم. جالب است که اولین قولی که از دوستان گرفتم و سوالی که داشتم در مورد پایان بندی کار بود.

«ماتادور» دومین همکاری تو با فرهاد نجفی بود. با توجه به این که «حرکت اول» تجربه چندان موفقی نبود. چی شد که تصمیم گرفتی دوباره با نجفی کار کنی؟

این بی انصافی است که همه مشکلات کار را متوجه یک نفر بدانیم. فرهاد نقش کمی در اتفاقات منفی ماتادور داشت. اگر بخواهم مسائل را باز کنم به دوستانی که برای کار زحمت کشیدند، مثل آقای نوروزبیگی بی احترامی می شود. این اتفاقات در کار پیش می آید و من در این میان هیچ کس را جز خودم مقصر نمی دانم. بعد از «ماتادور» یاد گرفته ام که دیگر روی حرف و قول کسی حساب نکنم. در نهایت باید بگویم که فرهاد نجفی کارگردان جوان و خلاقی است که در «حرکت اول» و «ماتادور» نشان داد به اکشن روز دنیا تسلط دارد و کارش را بلد است.

در این روزها سریال «پژمان» هم از شبکه سه پخش می شود. سریالی که ابتدا قرار بود تو در آن بازی کنی اما در نهایت سام درخشانی این نقش را بازی کرد…

من هم یکی از گزینه های بازی در این نقش بودم اما الان که کار را می بینم فکر می کنم سام بهترین گزینه برای بازی در این نقش بود و انتخاب درستی بوده! در روزهایی که عنصر صداقت به عنوان حلقه گمشده تعاملات سینمایی است، فکر می کنم سام یکی از صادق ترین بازیگران سینماست و پسر فوق العاده خوبی است. سریال پژمان یکی از مجموعه های مورد علاقه من است و پیمان و محراب قاسم خانی و سروش صحت با این سریال نشان دادند کارشان را خیلی خوب بلدند و از این طریق به آنها خسته نباشید می گویم.

طی چند سال اخیر وضعیت تولید سینما چندان به سامان نبود و خیلی از بازیگران سینما به تلویزیون آمدند. اما وضعیت مالی تلویزیون، هم در این مدت زیاد مناسب نبوده و در مورد پرداخت دستمزدها گاهی بدقولی شده، این ماجرا را چطور ارزیابی می کنی؟

متاسفانه این اتفاق خوبی نیست. دوستانی که از سینما به تلویزیون می آیند یک مقدار از اعتبار سینمایی خود را از دست می دهند و به همین دلیل هم هست که بازیگران سینما رغبت کمتری برای بازی در تلویزیون از خود نشان می دهند. این یک قانون نانوشته ای است که در سال های اخیر جا افتاده است و بین بازیگران رواج داشته! خوشبختانه سریال هایی که در تلویزیون داشته ام در زمان خودش جزو پرمخاطب ترین آثار تلویزیون بوده اما بدحسابی هایی که به تازگی در تلویزیون می افتد اتفاق جالب و خوشایندی نیست. فکر می کنم اولین مقصر خود تلویزیون است. وقتی تهیه کنندگان با سابقه و کاربلد کار نمی گیرند و در مقابل فلان آقا یا خانم جوان صرفاً به خاطر روابطی که دارند بدون هیچ پیشینه ای تهیه کنندگی سریال های مختلف را به عهده می گیرند، این مشکلات هم به وجود می آید و در نتیجه ما باید برای دریافت حق و حقوق مان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنیم. متاسفانه گاهی شاهد این موضوع هستیم که برخی از تهیه کننده ها قبل از تسویه با عوامل کار قبلی، به راحتی مجوز ساخت سریال بعدی خود را دریافت می کنند که این موضوع جای بحث و سوال دارد. این مشکل گریبان من را هم گرفته، به نحوی که تهیه کننده تازه کاری که قرار بود یک مجموعه آیتمی بسازد، با زحمات و فعالیت های گروه حرفه ای که دور هم جمع کرده بود، این کار را به یک مینی سریال حرفه ای تبدیل کرد، هنوز برخی از تعهدات خود که به برخی عوامل آن کار داشته را با گفتن من بمیرم تو بمیری و اینکه سر کار بعدی جبران می کنم طفره می رود. جالب است که همان دوست نازنین الان مشغول ساخت کار بعدی خود است و جالب اینکه از هیچ یک از عوامل کار قبلی خبری نیست.

با این تفاسیر انگیزه ای برای کار در تلویزیون داری یا ترجیح می دهی فعلاً در سینما کار کنی؟

اگر به کارنامه کاری من نگاه کنی متوجه می شوی که من تا امروز سعی کرده ام یک نوع توازن و تعادل در مورد حضورم در این دو مدیوم ایجاد کنم. تا الان سعی کرده ام برای انتخاب کارهایم به یکسری چهارچوب ها پایبند باشم، اما در نهایت معتقدم مهم مدیوم نیست، مهم این است که خروجی کار خوب باشد. من فیلم سینمایی داشته ام که تا امروز حتی ۱۰ دقیقه آن را هم ندیده ام اما در مقابل سریال هایی داشته ام که واقعاً دوست شان دارم. من بازیگری نیستم که با بودن یا نبودنم وزن کاری در تلویزیون بالا و پایین برود، اما در نهایت فکر می کنم بد حسابی های اخیر تلویزیون باعث می شود خیلی از بزرگان عطای کار در این مدیوم را به لقایش ببخشند.

وضعیت اکران «روز رستاخیز» به کجا رسید؟

این فیلم امسال اکران خواهد شد و شک ندارم که نتیجه آن خیلی خوب خواهد بود و به نقطه عطف کارنامه کاری من تبدیل خواهد شد.

پس بعد از اکران «روز رستاخیز» باید منتظر اتفاقات خوبی برای پوریا پورسرخ باشیم…

ببین یکسری از بازیگران هستند که بعضی از افراد می خواهند آنها را با استفاده از قدرت مطبوعات و رسانه ها به عنوان بازیگر خوب به جامعه معرفی کنند. این در حالی است که اگر دقت کنی می بینی همین بازیگران خوبی که کارنامه چشمگیرتری دارند، دیده شدن خود را مدیون حضور در کنار کارگردانان بزرگی مثل داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی می دانند، اما همین افراد وقتی در کار یک کارگردان جوان و کار اولی بازی می کنند دیگر نمی توانند بار فیلم را به دوش بکشند و با عدم موفقیت روبرو می شوند. نمونه این بازیگران در بین دوستان هم نسل من زیاد است. من خوشبختانه یا متاسفانه با کارگردانان کار اولی زیادی همکاری داشته ام که بعضی از‌ آنها خوب بوده و خیلی از آنها هم چندان خوب از آب در نیامده است. اما در مورد کارگردانی مثل «احمدرضا درویش» طبیعی است که هر بازیگری که در کنار ایشان قرار بگیرد، ایشان می دانند که چطور باید از او بازی بگیرند.

کارنامه کاری ات نشان می دهد تا یک جایی انتخاب های خوبی داشتی اما گاهی دچار نوسان شده ای، الان که داریم صحبت می کنیم از کلیت پرونده کاری ات رضایت داری؟

این نوسان در کار همه بازیگران وجود داشته و دارد. مخصوصاً در سینمای ایران که همه چیز مثل یک هندوانه در بسته است و تا وارد آن نشوی نمی توانی در مورد نتیجه کار صحبت کنی. خیلی از کارها هستند که تو به اعتبار گروه حرفه ای که دور هم جمع شده، کارگردان شناخته شده و فیلمنامه خوبی که دارد آن را قبول می کنی، اما در نهایت نتیجه کار چیزی که فکر می کردی نمی شود. مثلاً فیلمنامه ای از دکتر هادی کریمی به من پیشنهاد شد که اگر امروز هم آن فیلمنامه به دستم می رسید، روی کاغذ آنقدر خوب بود که شاید باز هم آن را قبول می کردم اما وقتی آن را قبول و در آن بازی کردم، خروجی کار زیاد خوب نشد.

در کل از انتخاب هایت راضی هستی؟

همین که الان هستم، خوب کار می کنم و مردم هنوز کارهایم را دنبال می کنند نشان می دهد که اشتباهاتی داشته ام اما آنقدر زیاد نبوده که بابت آنها مردم من را نبخشند.

فکر می کنی تا امروز به حق خودت در سینما رسیده ای؟

از سینما هیچ وقت طلبی نداشته ام که امروز بخواهم بگویم حق خودم را از آن گرفته ام یا نه! تا روزی که مردم بخواهند و پیشنهاد داشته باشم در سینما کار می کنم و اگر پیشنهاد نداشتم به سراغ رشته تحصیلی ام می روم. هیچ وقت هیچ طلب و انتظاری از سینما نداشته و ندارم. تو خودت بهتر می دانی که در هیچ باند و گروهی نیستم و در دعواهای رایج سینمایی شرکت نمی کنم. گرفتن نقش خوب در سینمای ایران به لابی خوب و قوی نیاز دارد. البته این اصلاً اتفاق بدی نیست و در این میان، آدم هایی موفق تر خواهند بود که وقتی می بینند قابلیت انجام کاری را دارند، خودشان را ارائه می کنند. من این کار را بلد نیستم و این را نقطه ضعف خودم می دانم.

تو برخلاف خیلی از همکارانت که زیاد مقید به ورزش نیستند، چند سالی است که به صورت مرتب ورزش می کنی. چرا خودت را موظف به ورزش و آمادگی جسمانی می دانی؟

این ورزش کردن صرفاً به دلیل حضور در سینما نیست و به علاقه شخصی خودم هم بر می گردد. من چند وقت پیش برای کار آقای درویش مجبور بودم یک مقدار وزنم را افزایش دهم. وقتی با مردم در کوچه و خیابان برخورد می کردم، اکثراً می گفتند ما شما را به عنوان یک بازیگر ورزشکار می شناختیم. چرا اینقدر چاق شده ای! همین که پوریا را به عنوان یک آدم ورزشکار می شناسند برایم باعث افتخار است. شاید این کاری که من انجام می دهم در سینما غیر حرفه ای به نظر بیاید اما تا امروز شما در هیچ فیلمی حتی یک سیگار خاموش هم در دستان من ندیده اید. نمی خواهم بگویم کسانی که نقش معتاد داشته اند الزاماً کار بدی کرده اند، اما کسانی که در جشنواره ها فقط به بازیگرانی که نقش معتاد داشته اند، جایزه داده اند، کار بدی کرده اند.

خانواده سبز/ شماره ۳۸۳ و ۳۸۴/ مصطفی امامی/ صفحه

منیع:فانیگما

 


نظرات شما عزیزان:

شادی
ساعت23:38---17 آبان 1392
سلااام رها ججونی : ..حالا بزن دست قشنگه تو به افتخار جناب دکتر که از حق دفاع کردند و مثل بعضی آقایون نون به نرخ روز خورنیسسند که سوکوت کنند که واسشون بد نشه ی وخ !!!دست دست ...... آوووریین !!!اییوول دُکی جججون این عکسه شون هم که زدن رو دست شاهرخ خان هندی با اون پیرهن بُته جقه ای گُلگُلی !!ایییییو اِییو اِِیییووووووووو( این آهنگ هندی بوت !!! )........ررراجججووووووووو ...:بودو بیا برو بغل آقای درخشانی !!!بووووووودددوووووووو!!!خوچ بحالت واللا !!جای بقیه رم خالی کن !!!!!( شکلک شرمنده !! )

میسی رها ججون میسی رزا ججون !!


پاسخ: سلااااااااااااااااااام شادی جون عزیزم شاعر بزرگ چشم اینم دست دست خوااااااااااهش میشود


رزا وطن پور
ساعت21:55---17 آبان 1392
اگه میدونستم اینقدر برای پوریا دست میزنید زودتر میرفتم سراغ مصاحبه هاش.



اینم اشک شوق من.
پاسخ: بله بله تازه بمناسبت تقدیر از اقای دکتر سعی میکنم عکسهای جدیدشو بپیدایم بزارم وبممممممممممممم رزااااااااااجووووووونم


sepid
ساعت21:53---17 آبان 1392
سلام رها خوشگله

مررررسی عزیزم

ااای ووول آقای پورسرخ که خوب این نجفی رو ضایع کرد
پاسخ: سلاااااااااااااااااااااام سفید برفی خوتم خواااااااااااااااااهش میشود خدایی این ماتادور ده قسمت بوت حاشیه هایش!!!!!!!!!!!!!!صد قسمت واسش میشه نود!!!!!!!!!!!!!!!درست کرد


پانته آ
ساعت20:34---17 آبان 1392
آهان اینه ایول آق دکتر
پاسخ: ایولللللللللللل


مهلا (بانو)
ساعت20:16---17 آبان 1392
مرسی
پاسخ: سپاسگذارم


ستیلا
ساعت20:06---17 آبان 1392
ایول دکتررررررررررررررررررررررررررر ررررر=D D
عاچقتم داداش سامیییییییییییییییییییییییییی =D
ایول رها ایول


ستیلا
ساعت20:05---17 آبان 1392
ایول دکتررررررررررررررررررررررررررر ررررر=D D

عاچقتم داداش سامیییییییییییییییییییییییییی =D

ایول رها ایول
پاسخ: اورین عزیزم چه سریع اومتی حال کردم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها